Monday, July 23, 2007

Hari yang malang

Sungguh sedih hari ni sehinggakan aku mengambil keputusan untuk menulis satu blog untuk menceritakan semua perkara yang amat aku geram dan tidak puas hati dengan ORANG MELAYU!!!!.
Tak cukupkah lagi persamaan orang melayu dengan TIDAK AMANAH, RASUAH, BODOH, MALAS, SUKA MENCANTAS, SUKA MENGIPAS, NEPOTISMA, KRONISMA, DEGIL, TIDAK SEDAR DIRI, PERASAN, dan segala macam perangai yang HODOH.
Aku benar-benar geram sehinggakan aku mengambil keputusan untuk menulis blog ini bermula hari ni. Aku akan cuba menulis dalam bahasa melayu sahaja. Kerana aku orang melayu yang ingin cuba membaiki jati diri melayu aku sendiri. Kalau ada yang membaca blog ini dan tersinggung, bagus...biar kita sama-sama fikir. Di mana Melayunya kita ni.
Aku akan mulakan dengan 3 cerita yang benar-benar menyedihkan ku. Mungkin perkara ini terjadi kepada orang rapat dengan aku. Tetapi kejadian ini membuatkan aku berfikir dan berfikir. Tidak sedarkah lagi bangsaku ini. Dan sanggupkah aku terus berdiam diri.

Kepada sesiapa yang mengharap aku akan menyentuh isu besar, maaflah yer. Aku malas. Aku rasa itu kerja orang yang sepatutnya bekerja. Aku hanya akan cakap isu-isu yang tak disedari atau dipandang remeh oleh manusia-manusia di bumi yang fana ini.

No comments: